mikaelaighana.blogg.se

Hejsan! Mitt namn är Mikaela och här ska jag skriva om allt som rör min resa till Ghana som sker den 31 december. Den här resan ska göras som ett projektarbetet, som görs nu i årskurs tre på gymnasiet. Min blogg kommer även bli en loggbok.

20/3

Kategori: Allmänt

Nu är skrivandet igång och det går faktiskt ganska bra. Med hjälp av Cornelias PA vet jag vad jag ska ta upp på ett ungefär och vart i texten det ska hamna. Det som jag uppfattar som svårt är att jag inte skriver en text där jag ska ta fram massor med fakta. Utan jag ska presentera något jag upplevt. Jag känner redan nu att det är svårt att förmedla och sätta ord på allt som jag kände och upplevde där nere. Jag är glad att jag har alla bilder, för mig är det en extra dimension i att uttrycka sig. Bilder förmedlar känslor på ett annat sätt än vad ord gör. Det är nog så uttrycket "En bild säger mer än tusen ord" kommer ifrån.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: