mikaelaighana.blogg.se

Hejsan! Mitt namn är Mikaela och här ska jag skriva om allt som rör min resa till Ghana som sker den 31 december. Den här resan ska göras som ett projektarbetet, som görs nu i årskurs tre på gymnasiet. Min blogg kommer även bli en loggbok.

4/1

Kategori: Allmänt

Idag vaknade jag 6:55 och då åt vi frukost med de andra. Fyra av volontärerna skulle ut och resa så de ville komma igång så fort som möjligt. Frukosten bestod som alla andra morgnar av vitt bröd, gladakon ost, sylt, omelett, varmt vatten som man har choklad i. Ganska tråkig frukost, men det går ner med lätthet. Idag var det den sista frukosten med gänget, svenskarna åker hem imorgon. Det är verkligen jättetråkigt, jag gillar den verkligen. Så när jag ska upp till Stockholm nästa gång ska jag hälsa på dem. Efter frukosten började jag packa och organisera mina grejer i rummet. Jag skulle nämligen iväg över helgen med Mel och en ny tjej från Australien, som jag nu vet heter Katie. Katie är jättetrevlig och hon är riktigt rolig, Mel känns lite mer strikt och lite tråkig. Vi åt en sista lunch tillsammans, sen kramade jag tjejerna hejdå.

 

Vi gick sen för att ta en tro-tro. Det kom en efter 25 min och det är alltid en upplevelse i sig att åka de små minibussarna. Vi åkte in till swedru, där hade vi mer tur, vi fick en tro-tro direkt så vi den lämnade stationen och vi åkte den 2 timmar långa resan hit, där jag sitter nu. Det kostade 4 cedi, vilket är runt 14 kr. Helt sjukt billigt. Väl i cape coast tig vi in på hotellet Oasis, först beställde vi mat, i Ghana kan det ta två timmar för att få sin mat. Jag och katie kände för att ta en badtur innan vi åt, så vi bytte om snabbt och sprang ner till havet. Det var SÅ SKÖNT. Säkert 28 grader eller nått. Middagen var ingen höjdare, jag ville ha fisk, men det fanns inte. Så dum som jag var tog jag kött, det var så äckligt. Tur att pommesfritten gick att äta. Nu har jag tagit den längsta duschen sen jag kom hit till Ghana. Det var så skönt. 

Imorse sminkade jag mig lite, det var så underbart att få se frisk ut. Jag ser verkligen dödssjuk ut utan smink. Jag fixade även håret, då fick jag beröm av alla, det var kul.

 

Nu  ska jag gå ut och göra Mel sällskap ute vid restaurangen. Katie är jetlagad så hon vill sova. Så hörs imorgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: