mikaelaighana.blogg.se

Hejsan! Mitt namn är Mikaela och här ska jag skriva om allt som rör min resa till Ghana som sker den 31 december. Den här resan ska göras som ett projektarbetet, som görs nu i årskurs tre på gymnasiet. Min blogg kommer även bli en loggbok.

11/1

Kategori: Allmänt

11/1
Idag vaknade tidigt, min mage mådde verkligen inte bra igår. Nienke mådde heller inte bra så vi hade sjukstuga i vårt rum. Efter frukosten gick vi och la oss igen och jag vaknade vid halv tio igen och då var det dax att fixa i ordning sig. Jag tog en dusch och kände mig så mycket bättre. Jag fick tag på en tru-tru snabbt och åkte in till Swedru för att sitta på internetcafét innan jag mötte upp de andra tjejerna. Internetcafét är litet, men människorna trevliga och man känner sig säker där.

Det hände en väldigt läskig sak efter att jag hade mött upp tjejerna. När vi stod i kön till Tro-tron till cape coast började jag känna mig yr, helt plötsligt svimmade jag. När jag vaknade tänkte jag: konstigt ställe att somna på.. De andra stod runt mig och drog i mig och frågade om jag var okej. Jag kände mig bra så de gav mig en glass och bad mig sitta ner en stund. Jag hade tre sjuksystrar runt om kring mig så jag kände mig säker. Resan till cape coast tog ca två timmar sen checkade vi in på oasis, som förra veckan. De flesta av oss kände för att bada så vi bytte om snabbt och hoppade vi vattnet. Efter en skön dusch och nya kläder satte vi oss för att ha middag. Det var så mysigt, vi beställde drinkar och bara njöt av att vara ett stort gäng tillsammans. Jag var väldigt trött så jag bestämde mig för att gå och lägga mig tidigt, ett väldigt klokt val!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: